Träna med mig och andra mammor/gravida med start 8/4!

19_1

Jag har precis börjat arbeta med PT-online och kunder på förmiddagarna nu när lilla dottern också går till förskolan. Nästa vecka startar jag en PT-onlinegrupp och då har du chansen att vara med! Platserna är begränsat för att erbjuda kvalité i program, stöd och vägledning. Är du gravid och har aldrig tränat eller är träningsvan? Är du nybliven mamma och har varit på efterkontrollen? Är du en kvinna som vill komma igång eller få ny inspiration och pepp i träning? Om du svarar ja på någon av dessa frågor är du välkommen med i denna träningsgrupp! Jag hjälper dig också med kostvägledning och svarar på dina frågor inom 24 timmar. Varje vecka kommer ett nytt program och du får då också feedback på det förra. Maila mig på karin@mamimami.se för bokning eller ytterligare frågor! Gör din bokning senast den 7/4.

Jag lovade i förra inlägget att lägga ut några tyngre övningar för löpare och två favoriter är dessa:

 

Marklyft

 

MarklyftStälllning

Foto från marklyft.nu

 

Bilden visar var tyngdpunkten ska ligga under utförandet. För en bra beskrivning gå till denna sida.

Denna övning kräver att man övar in tekniken innan man lägger på för mycket vikt. Börja med en stång eller en lätt vikt.

 

Knäböj

Knäböj-brytböj

Om man är nybörjare är detta grundövningen som man sedan utvecklar.

Teknikinstruktion hittar du på denna sida