Supereffektiva passet

Träningspass

Igår fick jag till ett riktigt bra pass! Nina går inte med på för långa sådana så man måste verkligen förbereda sig innan med väl planerat program. Jag ammar rätt ofta fortfarande.

Iallafall så ser jag alltid till att ha en plan B om det redskapet/redskapen jag tänkt använda är upptaget. Sen vill man inte gå/förbereda för mycket mellan redskapen/maskin får då går det massa tid =) Effektivt ska det va!

Jag började med fokus på excentrisk träning i bensparken. Det är ett konstant inslag då jag behöver det för knät. Jag brukar variera mellan dropset, högrepetitioner, lågrepetitioner. Det är viktigt att köra på ett ben också, för annars vill det starkare ta över.

I smithmaskinen, på stången, blev det omvänd rodd(Breda ryggmuskeln,axlar,biceps),Excentriska pullups(rygg,biceps), smala armhävningar(triceps) och axellyft(axlar)

På bänken blev det shrugs(kappmuskeln), Bred enarmsrodd(Breda ryggmuskeln,axlar)

På bosun varvade jag olika knipövningar med enbensbridge(bäckenbotten, hela rumpan, ländrygg, hamstrings) i vilan och avslutade med sidböjning(sneda bukmuskulaturen) De här övningarna är toppen för dig som är gravid antingen tidigt i graviditeten eller har tränat innan. Magövningen kan vara lite hård annars och har man foglossningskänning kan det vara outhärdligt med enbensbridge. Annars funkar det utmärkt och gärna i kombination med några andra coreövningar.

Det blev ett pass med fokus på överkropp(mest rygg) men lite för ben och rumpa också. Core körde jag dagen innan utan att träna sneda magmuskulaturen så därför fick den vara med!

Snart måste jag skriva lite om löpningen också!

Om du har frågor maila mig på karin@mamimami.se

 

Ha en fin helg!