Granolapaj och PT-online

Hej!

Nu är det en period där det är helt okej att hoppa på PT-online valfritt datum; alltså det finns inga specifika startdatum, utan du är hjärtligt välkommen närhelst du känner dig laddad! OBS.Se kraven nedan för PT-online.

PT-online passar dig som har:

  • Genomgått efterkontroll hos BM eller läkare
  • Normalt blodtryck och blodvärde
  • Normal graviditet(inskriven)
  • Ingen hjärt-och lungsjukdom
  • Normalt BMI, ej extrem undervikt eller övervikt
  • Är en kvinna som vill ha hjälp med träning och kost

Du är hjärtligt välkommen att träna med mig och på vägen mot ditt/dina mål får du pepp, samtal och recept som passar dig!

Löpning-vecka7Gravid 3 trimestern-karin Baronowsky

 

Granolapaj med bär 

Alla gillar goda mellanmål/frukost och nyttiga efterätter, eller hur? Jag kollar ibland vad man mest söker på på min sida och ”mellanmål för gravid” är tveklöst en av de populäraste sökorden. Det här kanske ni gillar- Det gör jag iallafall!

Nu tar det lite tid men om man kanske gör en dubbel sats och har till speciella tillfällen, så kan det vara kul med lite variation från gröten och mackorna. Jag använde cashewnötter och solrosfrön till nöt-och fröbasen. Använd det du har hemma! Dessutom hade jag i en aning mer kokosolja.

Mellanmålgravidfrukostefterrättammandemamma

Frukost, mellanmål eller efterrätt?

Det är svårt att lägga denna granolapaj i ett specifikt fack. Det beror mycket vad man har på den. Jag åt den med grekisk yoghurt medan min äldre dotter åt den med mjölkfri grädde. Vi toppade med färska hallon och lite florsocker på toppen. Man behöver verkligen inte sockra egentligen för pajen är rätt söt. Jag rekommenderar att minska på mängden honung i receptet: från 2 msk till 1 msk. Jag tyckte den var jättegod som efterrätt när den var så söt men till mellis eller frukost får den gärna vara lite mer neutral. Som mellanmål är den ganska mäktig, så en halv eller mindre formar kan passa bättre.

Receptet hittar du HÄR