Goop om bäckenbotten

Jag hittade den här fylliga artikeln om bäckenbotten på Goop. Jag tycker överlag att informationstexten är bra men det behövs tydligare instruktioner när det kommer till styrke- och bäckenbottenövningarna. Flera av övningarna är ganska avancerade och skulle behöva föregås av enklare övningar eller modifiering för en nybliven mamma. Vidare så är det inte ett träningsprogram för dig som har ryggproblem/foglossning. Däremot du som är gravid, är träningsvan och är i 1 till början av 2 trimestern, kan träna detta program. De två sista övningarna lägger stor press på både bäckenbotten, ländryggen och raka magmuskulaturen så senare behövs modifiering av dessa.

Jag kanske inte lät så positiv till den här artikeln, trots allt? =) Jo, som sagt, texten och övningarna är bra men först behövs mer grundläggande träning innan man ger sig på dessa utan att skada sig och dessutom lite mer utförligare beskrivningar.

Skärmavbild 2015-09-23 kl. 09.53.01

I skrivande stund sitter jag och tar ett mellanmål i form av en proteinshake. Den är gjord på mandelmjölk mixat med proteinpulvret jag berättade om igår. Gott, milt och mättande!

Prominiamammagravidmellanmål