Bootyträning!

Det har varit rätt tyst här på sidan trots att Booty-challenge´n startade i förra veckan. Jag har haft mycket att göra helt enkelt!

Iallafall så är vi ett gäng mammor denna gång, som vill träna upp en snygg bakdel =) Det positiva med att ha en fungerande rumpmuskulatur är att man kan slippa ryggont, lindra foglossning, bättre hållning mm.- helt enkelt att musklerna aktiveras rätt och att det blir balans mellan de olika musklerna i kroppen.

Eftersom jag har hållt på med det här programmet de senaste veckorna så har jag redan märkt av en förändring. Byxorna sitter bättre, jag känner mig starkare i träningen och rumpan känns fastare. Kosten har inte förändrats så mycket, men sockerintaget har sänkts en aning.

 

Passen avslutas med lite stretch…

Sätt en benet över det andra

Sätt en benet över det andra

Luta dig framåt så långt du kan och byt sedan ben

Luta dig framåt så långt du kan och byt sedan ben

 

 Hur går det för er andra mammor då?? =) 

Konditionsträningen gör ju också att resultaten märks snabbare och löpningen har bidragit till det. Det kan dock bli lite enformigt för kroppen så jag varierar med spinning just nu. Kvällslöpning i stan slår spinning med hästlängder =)

Kvällsjogg

Det kanske inte ser så vackert ut men tänk bort taggtråden 😉