Autopilot-pass och hörlurstest

Det har blivit en del sådana de senaste veckorna. Alltså att jag går på pass och slipper tänka själv hur jag ska lägga upp passet 🙂  Det är kul och skönt ibland faktiskt! Jag gör ofta iofs min egen version av övningarna om det är för hårt mot tex bäckenbotten, ryggen, knäna mm. Ett exempel kan ju vara jämfotahopp. När man landar med båda fötterna samtidigt påfrestar det bäckenbotten enormt mycket. Om man kan aktivera BB(bäckenbotten) bra, så är det klart att man kan hoppa ibland, men det bör inte utgöra alltför stor del av ens träning. Åter till jämfotahoppet. Testa istället att hoppsa, eller inte alls(om du inte vet hur stark bäckenbottenmuskulatur du har, nybliven mamma, ammande, inkontinensproblem). Det är inte bara att landningen kräver mycket av BB(bäckenbotten) utan knäböjet förstärker utsattheten ytterligare. När man går ner i ett knäböj vidgas avståndet mellan sittbenen lite, där BB bla fäster, vilket gör att den tänjs ut samtidigt som den behöver stå pall mot trycket vid landningen. Ingen bra kombination för en svag BB!

class-image-vipr

 

VIPR-Ett av de pass jag gått på

Angående hörlurarna som jag skrev om så har jag testat de vid både långpass och hårda intervaller. De rosa är väldigt sköna och passar bra vid tuffare träning, för att de sitter ”fast”. Båda lurarna har det här sköna materialet som gör att de inte blir hala när man blir svettig. Då slipper man, att i farten, behöva trycka in lurarna hela tiden.

Jag hade gärna sett ett litet volymreglage på lurarna, så det är väl ett minus. Men annars är jag jättenöjd! De rosa kostade 250 kr och de svartvita 150 kr på Netonnet.

Gilla gärna mamimami på Facebook så kan du se de inlägg som enbart görs på den sidan =)!