5 heta tips för träningsmotivation!

Det är inte så himla lätt att alltid känna sig motiverad till att röra på sig, eller vad säger ni? Listan kan göras lång på varför vi låter det rinna ut i sanden. Trötthet, svårt att få in i ny rutin, dåligt samvete, graviditet, foglossning mm. Vad är det som gör att du ger upp? Vi är olika och då har vi ju såklart olika fallgropar. I vissa fall behöver man ta hjälp från en expert såsom fysioterapeut/kiropraktor/naprapat/personlig tränare för att komma igång med träningen. Det gäller dig som är gravid, nybliven mamma eller har andra fysiska hinder.

5 grymma knep för att hålla motivationen och kämpa mot mina mål är att :

  1. Ha ett eller flera utmanande mål
  2. Gruppträning regelbundet-Jag utmanar mig själv massor på gruppträning och dessutom är det ingen kö som i gymmet
  3. Påminna mig själv om hur skönt det är efteråt-när det är regnigt, mörkt och man är trött behövs inspirationen komma inifrån
  4. Hämta inspiration från olika källor på nätet- mamimami =), Blogilates, fitsugar, fitnessblender, Womens health, Iform mm.
  5. Testa nya recept-Nyttig och fräsch mat gör att man blir lite extra taggad att ta en joggrunda. Kolla in Yummly, där finns mycket roliga recept på olika maträtter och snacks.

 

 

Jag gillar inte te så mycket men vill gärna dricka lite mer, just för att det är så bra. Den här hittade jag på coop igår. Kallt grönt te för oss som har lite svårt för den varma varianten. Okej, den är lite sötad men eftersom jag körde klassen Bootylicous precis innan så behövs ju lite snabba carbs.

bild 37